REGIONVT

REVT


  • Úvod
    • Aktuality
    • Krimi
    • Šport
    • Zo Slovenska
  • Pohotovosť
  • Inzercia
  • Napíšte nám
  • Sportalio
  • Pridať inzerát
post

N. HRUŠOV: Cyklotrasa Ondava by mala spájať Slovensko s tromi susednými štátmi

29/10/2016

  • shares
  • Zdieľať na Facebooku

Cieľom plánovanej Cyklotrasy Ondava, ktorá by mala spájať Poľsko, Slovensko, Maďarsko a Ukrajinu, je posilniť cezhraničnú spoluprácu, zvýšiť konkurencieschopnosť a udržateľnosť regiónov, ale aj rozšíriť ponuku služieb pre turistov, s čím súvisí zníženie nezamestnanosti.

“Vedenie ondavskej cyklotrasy vytvára veľkú príležitosť zrealizovať zámer, ktorý svojimi nárokmi, kvalitou prevedenia a zvyšovaním atraktivity pre užívateľov, môže vytvoriť jeden z produktov cestovného ruchu dvoch krajov,” vysvetlil pre TASR autor nápadu a starosta obce Nižný Hrušov (okres Vranov nad Topľou) Ján Fenčák. Projekt by zároveň prepojil dve vodné nádrže – Domašu a Zemplínsku šíravu a Tokajskú vinohradnícku oblasť.
Východiskový bod sa nachádza práve v Nižnom Hrušove, kde sa začína ochranný val Ondavy, ktorý končí až v Maďarsku. Prvá trasa by teda viedla po ňom cez Klin nad Bodrogom do Maďarska a späť. Druhá by smerovala cez vodnú nádrž Domaša a Dukliansky priesmyk do Poľska. Trasa Ondava 3, ako organizačný tím nazval jednotlivé časti, by sa cez Prešov napojila na Eurovelo 11. Štvrtá časť by bola odbočkou z trasy Ondava 1 do mesta Trebišov, kde by cez Michaľany bolo možné prepojenie na Eurovelo 11. Posledná trasa by z Nižného Hrušova viedla cez Zemplínsku šíravu po hrádzi Laborca a Latorice až na Ukrajinu. “Prostredníctvom Cyklotrasy Ondava by mohli vzniknúť lokálne cyklotrasy, ktoré by si už vedeli zabezpečiť samosprávy,” spomenul starosta.

Celá trasa má už aj svoj príbeh. “Spracovali sme koncepčno-propagačný materiál. V ňom opisujeme tri základné vetvy, ktoré chceme na každej cyklotrase propagovať,” vysvetlil Fenčák. Zdokumentovali  históriu, keďže vo všeobecnosti je známe, že na Zemplíne sa nachádza viacero usadlostí, ktoré súvisia s významnými rodmi. Turista bude mať možnosť tieto miesta navštíviť. Ďalšou dôležitou časťou je príroda, ktorej súčasťou sú chránené územia, vodné diela, vodohospodárske stavby, ale aj historické čerpacie stanice. Cyklotrasa prechádza aj bodom, kde vzniká Bodrog. Dôležitou časťou, ktorej sa pri príprave projektu venovali, sú tiež farmy, agropodnikatelia, ubytovacie a stravovacie kapacity, celková infraštruktúra, parkoviská, prepojenie na autobusové a vlakové stanice. “Budeme veľkým prínosom, ak túto cyklotrasu vybudujeme, lebo podporíme kompletne drobných a stredných podnikateľov, ktorí v tomto regióne pôsobia,” doplnil starosta.

Tento projekt je súčasťou Akčného plánu rozvoja okresu Vranov nad Topľou. Ten počíta s predpokladanými nákladmi vo výške viac ako 8,5 milióna eur, z toho približne 7,3 milióna eur by mali tvoriť financie z Európskych štrukturálnych a investičných fondov. Regionálny príspevok predstavuje výšku 90.000 eur, ktoré budú použité na spracovanie štúdie uskutočniteľnosti a všetkých prípravných dokumentov. “Oslovili sme už všetky dotknuté samosprávy, cez ktoré táto cyklotrasa prechádza. Máme takmer 100-% podporu všetkých starostov a primátorov, ktorým sme tento projekt predstavili,” skonštatoval Fenčák.

Rozpočtový náklad na celú cyklotrasu je podľa jeho slov 34 miliónov eur. Organizačný tím naprojektoval v každom meste, v každej obci, cez ktoré cyklotrasa prechádza, tzv. cyklostanovište. Jeho súčasťou bude parkovanie pre minimálne šesť až desať áut, toalety a sociálne zariadenia, ktoré by udržiavala miestna samospráva. Počítajú tiež s tým, že priamo na trase vznikne malé odpočívadlo, kde bude prístrešok, lavičky, stôl a informačná tabuľa, nebude tu chýbať stojan na bicykle. Cyklotrasa by mala byť tiež napojená na všetky kultúrne a športové podujatia v regióne.

Podľa slov starostu už prebehlo viacero rokovaní s dotknutými samosprávami, ako aj predstaviteľmi obidvoch vyšších územných celkov. “Pracujeme aj na tom, aby sa prostredníctvom jedného aj druhého kraja celá táto trasa scelila a začala sa robiť ako jeden veľký projekt pod ich záštitou,” vysvetlil. V najbližších mesiacoch by mal mať organizačný tím časový harmonogram realizácie projektu. “Hlavným cieľom je získať partnera z Maďarska a Poľska,” vysvetlil Fenčák s tým, že spustenie prvej časti projektu, teda trasy Ondava 1, je reálne už na prelome rokov 2017 a 2018.

  • Zdieľať na Facebooku

Komentáre

komentáre

Komentáre Cancel reply

Reklamy

PP Ferovo_aktualizovany
kvetinárstvo vranov nad topľou

Najnovšie komentáre

  • on Vranovčan zaútočil na mladú ženu, ktorá upadla do bezvedomiaSVĚDECTVÍ MÉHO ÚSPĚCHU PŮJČKA jmenuji se Milan Raisigl z Prahy,
  • on Vranovčan zaútočil na mladú ženu, ktorá upadla do bezvedomiaSVEDECTVO O MOJOM ÚSPECHU PÔŽIČKA volám sa Milan Raisigl z
  • on Vranovčan zaútočil na mladú ženu, ktorá upadla do bezvedomiaAhoj, Sme finančná štruktúra žijúca tu v Rumunsku. Poskytujeme úver
  • on Trestné stíhanie primátora pre eurofondy zastaviliAhoj, Sme finančná štruktúra žijúca tu v Rumunsku. Poskytujeme úver
  • on Trestné stíhanie primátora pre eurofondy zastaviliDufam ze ak to sud potvrdi a bude to pravoplatne
  • on VIDEO: Výsledky auditu odpadu vo Vranove ukázali veľké rezervyzmente systém nie plaba za osbu a deň ale zváýte
June 2023
M T W T F S S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
« May    

Top 5 Noviny

  • Nešťastie na VRANOVSKOM SÍDLISKU: Nákladné auto…
  • AKTUALIZOVANÉ- VRANOV: V okrese pribudli dva prípady…
  • Policajná razia vo VRANOVE: Kriminalisti zadržali…
  • V Zámutove zasiahol blesk dieťa
  • Vo Vranove zasahovali kukláči, zadržať mali 29-ročného muža

Copyright © 2023 RegionVT • Webstranka na mieru - EspressoTriplo.com/sk

Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu vyjadrujete súhlas s ich používaním.Rozumiem Viac informácií
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT