- shares
- Zdieľať na Facebooku
Iba asi tretina ľudí na Slovensku má výrazne odmietavý postoj k napodobeninám značkových výrobkov. Rovnaké percento ľudí by si takýto výrobok nikdy nekúpilo. Prevažná väčšina Slovákov je naopak v budúcnosti skôr naklonená k potenciálnej kúpe plagiátu, dokonca by prevažnej väčšine ľudí na Slovensku ani neprekážalo, ak by mali na sebe niečo “nepravé” a okolie by o tom nevedelo.
Najčastejšie sa jedná o športové odevné značky a prémiové značky zvučných módnych mien. Vyplýva to z novembrového online prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý sa uskutočnil na vzorke 765 respondentov.
Prevažná väčšina ľudí na Slovensku (81 %) deklarovala, že má vo svojom okolí známych a priateľov, ktorí nosia alebo vlastnia imitáciu, resp. falzifikát. Medzi päť kategórií, ktoré sú z tohto hľadiska najviac frekventované, patria tričká a pulóvre, ďalej športové oblečenie a obuv, kabelky a džínsy.
“Je evidentné, že tento fenomén nákupu napodobenín sa na Slovensku udomácnil a ide naprieč všetkými sociálno-demografickými skupinami. Medzinárodné organizácie odhadujú, že toto odvetvie v súčasnosti tvorí viac ako 5% svetového obchodu, pričom falošné produkty sa objavujú u stále väčšieho počtu sortimentu”, hovorí Ing. Martin Mravec, Managing Director spoločnosti GfK Slovakia.
Aj keď väčšina ľudí považuje kvalitu napodobenín za priemernú až nízku, cena výrobku často zaváži pred pocitom z vlastníctva originálu. Dve tretiny ľudí je presvedčených, že si tiež raz lacnejšiu napodobeninu značky kúpia, pokiaľ to bude dobre vyzerať. O niečo väčší potenciál je u ženského pohlavia, čo súvisí najmä s odlišnou skladbou sortimentu oblečenia, ako aj s vyššou frekvenciou obmeny šatníka v porovnaní s mužmi.
Komentáre