- shares
- Zdieľať na Facebooku
Na antikorupčnej linke Úradu vlády SR 0850 111 001, ktorá bola spustená 18.mája tohto roka, sa dovolalo spolu 306 občanov. Iba 25 podaní bolo anonymných, čo znamená, že veľká väčšina volajúcich nahlásila svoje meno. Telefonujúci sa najviac sťažovali na nečinnosť úradov či prieťahy v konaní, oznamovali všeobecné podozrenie z korupcie, resp. informovali sa na výsledok svojho predchádzajúceho podania. Z 306 telefonátov bolo nahlásených 80 podnetov na prešetrenie korupčného správania. Podania sa týkajú podozrení z korupcie predovšetkým policajného zboru a prokuratúry, samosprávy a súdov. Sekcia kontroly a boja proti korupcii ÚV SR z doterajších 80 podnetov na prešetrenie korupčného správania odložila 49, pretože neobsahovali informácie o naplnení podstaty trestného činu korupcie. Podozrenia, ktoré neprislúchajú ÚV SR, sú postúpené inému orgánu verejnej správy, najmä Úradu boja proti korupcii, Sekcii kontroly a inšpekčnej služby Ministerstva vnútra SR, Generálnej prokuratúre, alebo dotknutým úradom.
Informácie o podozrení z korupcie na antikorupčnú linku by mali byť čo najkonkrétnejšie, aby ich bolo možné preveriť. Po prevzatí telefonátu zodpovedný pracovník ÚV SR vyhotoví z oznámenia záznam, ktorý postúpi na Sekciu kontroly a boja proti korupcii Úradu vlády SR. Tá na základe dostupných informácií overí opodstatnenosť podozrení. V prípade, ak sa opodstatnenosť podnetu nepotvrdí, alebo informácie nie sú dostačujúce na to, aby sa mohlo pokračovať v preverovaní podnetu, je podnet odložený. V prípade záujmu informujeme občanov o spôsobe vybavenia ich podnetu, najskôr však za 18 pracovných dní.
Informačné centrum Úradu vlády SR
Komentáre